Boston Consulting Group

Miten kertoa konsulttimaailman monipuolisuudesta nuorelle yleisölle? Boston Consulting Group otti välineeksi rekryvideon ja tarinankerronnan avuksi Duran Creativen.

Go Beyond with BCG

Youtube sisältöä ei voida näyttää

Sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee hyväksyä evästeiden käyttö.

 

 

Kun trainee-polkuaan pohtiva opiskelija punnitsee eri vaihtoehtoja, mitä mielikuvia liikeenjohdon konsultointi herättää hänessä? Moni saattaa pitää alaa etäisenä, suorituskeskeisten pukutyyppien valtakuntana.

Alan arvostetuimpiin brändeihin maailmanlaajuisesti kuuluva Boston Consulting Group tietää, että totuus on mielikuvaa monipuolisempi. BCG halusi osoittaa opiskelijayleisölle, millaisista eri taustoista konsulttiuralle voi ponnistaa ja miten eri tyyppisiä ongelmia BCG-porukan riveissä pääsee ratkaisemaan.

Duran Creative suunnitteli, käsikirjoitti ja toteutti BCG:lle työnantajamielikuvavideon, joka nostaa esiin persoonallisia “bostonilaisia”: esimerkiksi lääkärin ja ex-poliitikon, jotka ovat löytäneet konsultointiurasta väylän parantaa maailmaa.

Videon visuaalinen tyyli noudattaa BCG:n globaalia Beyond Is Where We Begin -työnantajaviestintäkonseptia. Globaalin brändin laatuvaatimukset ovat tiukat ja maayksiköiden täytyy pystyä tuottamaan yhtä komeaa jälkeä kuin pääkonttorin markkinointiosasto paikallisine kumppaneineen USA:ssa.

Kun ulkoasu on kohdallaan ja jälki korkeatasoista, pääsevät ihmiset tarinan ytimessä loistamaan. Tällä rekryvideolla kolme nuorta konsulttia kertovat oman inspiroivan tarinansa ja osoittavat opiskelijayleisölle, että konsultit eivät todellakaan ole etäisiä suorittajia, vaan paljon enemmän.

Beyond curious. Beyond limits. Beyond assumptions.