Ajankohtaista

DuranTalks

DuranTalks: Miten brändivärit kannattaa valita?

Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon, kun on aika valita brändille värimaailma? Värit saattavat sisältää erilaisia…

Uutiset

Taffel valitsi Duran Creativen

Mainostoimistokumppanin tehtävänä on auttaa Kartanon perunalastut kategoriansa kiinnostavimmaksi ja myyvimmäksi brändiksi Suomen tunnetuin snacks-brändi Taffel…

Blogi

Mainostaja, miksi niin vakavana?

Newyorkilainen mainonnan pioneeri Howard L. Gossage oivalsi jo 1960-luvulla: “Kukaan ei lue mainosta. Ihmiset lukevat…

DuranTalks

DuranTalks: Mitä on brändin rakentaminen?

Mitä brändin rakentaminen käytännössä tarkoittaa ja miksi ihmeessä meitä suomalaisia on soimattu huonoiksi brändirakentajiksi? Tässä…

Blogi

Tutkittu juttu: Brändi on arvokas

Tärkein yrityksen menestymismahdollisuuksiin vaikuttava tekijä on brändi. Tämä saattaa kuulostaa markkinointi-ihmisten hype-puheelta, mutta tuore tutkimus…

DuranTalks

DuranTalks: Miten brändin kuvamaailma luodaan?

Ilmaisten kuvapankkien suosio on havaittavissa brändejä katseltaessa. Mikä tekee kuvapankeista niin houkuttelevia ja millaisia riskejä…

Uutiset

Design Trainee Aino Palander kertoo työharjoittelustaan Duranilla

Duran Creativella viisi kuukautta työharjoittelussa ollut Aino Palander kertoo kokemuksistaan ja opeistaan designin parissa.  …

DuranTalks

DuranTalks: Mistä syntyy hyvä mainos?

Tiesitkö, että ihmisten keskittymiskyky on nykyään heikompi kuin kultakalojen? Tämä ei ole mainosta suunniteltaessa kuitenkaan…

DuranTalks

DuranTalks: Miksi fontit ovat tärkeä osa brändiuudistusta?

Miksi fontit ovat tärkeä osa brändiuudistusta? Millaisia typografisia trendejä on? Entä kannattaako fonteista maksaa? Duran…

DuranTalks

DuranTalks: Mikä brändin jalkauttamisessa on tärkeää?

Brändit eivät ole vain markkinoinnin asia, vaan koko organisaatio toteuttaa brändiä ja lunastaa brändilupausta. Brändiuudistuksen…

Uutiset

Projektipäällikkö Lotta Lindroth siirtyy Mustilta ja Mirriltä Duran Creativelle

Edeltäneet seitsemän vuotta Mustin ja Mirrin digimarkkinoinnin parissa työskennellyt someasiantuntija ja projektipäällikkö, Lotta Lindroth, hyppäsi…

DuranTalks

DuranTalks: Mitä on konseptitestaus?

Ennen suurta investointia uuteen tuotteeseen, mainoskampanjaan tai jopa siirtymistä täysin uusille markkinoille on mahdollista testata,…

Uutiset

Copywriter Ville Heino Duran Creativelle

Duran Creativen pääluku kasvoi vuoden alusta yhdellä, kun copywriter Ville Heino liittyi mukaan joukkoon. Hän…

Blogi

Mainonnan eri taajuudet

Kökötän katsomossa. Edessäni hohkaa elokuvateatterin valkokangas. Tällä kertaa leffakokemuksessa on kuitenkin jotain erilaista. Sen aistii…

Uutiset

Naantalin Musiikkijuhlat valitsi Duran Creativen

Uuden taiteellisen johtajan saanut festivaali uudistaa kesäksi 2023 myös markkinointiaan. Kilpailutuksen kautta toimistokumppaniksi löytyi brändeihin…

DuranTalks

DuranTalks: Brändiuudistus askel askeleelta

Oletko pohtimassa brändiuudistusta? Tuntuuko projekti muodottomalta möhkäleeltä? Älä ahdistu, vaan katso tiivis DuranTalks-haastattelu, jossa useita…

Blogi

Tarina on kemiaa

Miksi tarinat ovat tärkeitä? Millainen tarina tekee suurimman vaikutuksen? Mihin tarinan voima perustuu? Luova tutkijamme…

DuranTalks

DuranTalks: Miksi brändi tarvitsee tarinan?

Miksi ihmeessä brändillä pitäisi olla tarina? Mitkä ovat ne kolme elementtiä, joilla brändin tarinasta tehdään kiinnostava?…

Blogi

Mikä myy: melankolia vai huumori?

Tuli käytyä viikonloppuna elokuvissa. Leffareissun parhaimpia asioita on pakotettu älypuhelinvapaus ja rauha siitä, että voi…

Blogi

Onnistunut brändiuudistus – Millainen se on?

Mitä onnistuneeseen brändin uudistamisprosessiin kuuluu? Miten se etenee? Keräsin alle muutamat vinkit muistutuksena itselle ja…

Blogi

Duran lupaa helliä brändejä kokonaisvaltaisesti: ”Vain sellaiset brändit menestyvät, jotka osaavat kertoa tarinoita”

Uusi toimisto yhdistää brändit ja tarinat – strategisesti ja käytännössä Helsinkiläiset markkinointiviestinnän asiantuntijatoimistot Marker Creative…

Blogi

Asiakas on aina oikeassa (paikassa), mutta oletko sinä?

Jokaisen yrityksen ensisijaisen huomion kohteena tulisi olla asiakaspolun tarkastelu. Kun yrityksellä on selkeä kuva asiakkaan…

Blogi

Hyvä pohjatyö vapauttaa markkinointipäättäjän

Perussuunnittelu. Kuulostaa ja näyttää tylsältä verrattuna kaikenmaailman Growth Hackingeihin, SoMeihin, Influencereihin ja kampanjasuunnitteluun. Sitä se…